Kreed Demo

Rate

Total votes: 0

Kreed is a dynamic 1st- person-3D-Shooter with its action taking place at the graveyard of spaceships, in a mysteries area of cosmic Universe. Its hero, who is an elite warrior from a semi-religious organisation, will overcome lots of danger on his way, meet representatives of unknown to the mankind races and civilisations. Original weaponry and items of equipment, dynamic battles, lots of special effects allows a player find himself in the very centre of events, and the variety of level interior brings the colours of the fantastic world of the 3d century.

Main features:

The system of bringing game scenes into view uses modern possibilities of DirectX 8.0:

a. Pixel and vector shaders
b. Particle Systems
c. Per-pixel lighting
e. Texturing uses the maps of environments (cubemaps)
f. Projection textures cover all game objects including dynamic ones
g. Skeleton animation (up to 120 "bones" per character, fingers, lips and eyes are animated)
h. Volumetric and layered fog
i. Stencil-buffer based shadows
j. Up to 4000 polygons in a model

The game engine provides vast possibilities:

a. Realistic enemies' Artificial Intelligence
b. Realistic physical processes, impacts and explosions
c. Complex level design

Updated audio-engine that is compatible to the majority of modern sound cards:

a. Sounds of environment
b. Volumetric sound effects

Client-server architecture of X-Tend supports multiplayer game mode allowing simultaneous playing of great number of players via the Internet or LAN.

Different varieties of the multiplayer modes - DeathMatch, Team DeathMatch,ÑTF, Last Man Standing, Assault, etc.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Comments

Kreed Demo

lol [SA]V3rT0 stfu u goddamn nerd!lol graphics dont look tobad thats all i can say :) .... fkn MG is full of nerds arguing about graphics cards and cpus and fkn things like Directx ffs get a life and shut up.... PLZ!

Kreed Demo

Man if u dont even know what dx8is.. mate u dont have to know anything about cpu or gaming.. but if u do not know what dx is....than u hardly know anything.. if u like gaming.. its handy if u know some things about dx.. becose if u do.. u can make games run much smoother.

Kreed Demo

ive been followin this game for a while, theyve been making it for agggeeess which im quite happy about, im getting sick of overhyped rushed games that will only work on the latest and greatest kit makin me shell out my hard earned $

Kreed Demo

[SA]V3rT0, you're a dumbass. The only thing DX9 has over DX8 is slightly improved pixel shaders... you probably don't even know what that means.

Kreed Demo

whoever the hell goes on here and argues with people about what they know, really needs to get a life. this section is for comments on the game. I don't want to come to this link, and read people insulting eachothers knowledge, i want to know whether the game is good or not...simple...get a damn life...

Kreed Demo

The graphics are pretty good, however, the intro is rather hard to understand and the mouse sensitivity needs a much higher max. Because of the mouse sensitivity I didn't make it much farther than the first corridor.

Kreed Demo

no really i played this game.. sucks real bad... lol i think moving around is the biggest problem and if the gameplay isnt good the game blows.. this game even feels weird to play :( to bad cause it looked good oo well

Kreed Demo

Real nice graphics. Fluid motion. However, the enemies are pretty boring. I mean the very first corridor is filled with 3 "blob" like creatures that have really no definition or meaning. I like a menicing enemy with some grit to him. These are lifeless and dull. Oh yeah... it doesn't get much better.But I have to say it's worth the download for the graphics and semi-creepy feeling on the spaceship.I think this might be another Diakatana... remember that one??!!

Kreed Demo

'the graphics'!? Is that the best feature!?! This game/demo is about to up an die on me any hope of gameplay just flew out the window colided with a tree and exploded in an inferno of blood and guts.

Kreed Demo

slow, clumsy, boring, no atmosphere, shit weapons, crap enemies, terrible voices and sound and oh yes...the boring bland and unimpressive graphics and shite levels. Think that just about sums everything up. Terrible terrible terrible game!

Kreed Demo

my god this game is shockingly bad! i wouldnt even say the graphics are that good....they are average at best with the monsters looking really out of place in the games world!I remember people saying this game looked good but that was 2 years back and oh my how bad it must have gotten since then!This is very very very poor and is just worth playing for the ammusment you'll get from it! Bring on Doom 3 and Half-Life 2 because this game certainly is no match for the amazing Far Cry!Reminds me of the really crappy daikatana, cos that was also crap! ha

Kreed Demo

Downloading : 20 minutesPlayed for : 2 minutestruly a terrible game, the only thing worse than the lackluster graphics is the awful controls.Kreed..... meet the recycle bin.

Kreed Demo

the thing that puzzles me is that ppl dare to bring out games like that in times where we got Farcry and HL2 and Doom3 comin up. it might have been good 2 years ago but now its just outdated in every aspect. poor textures, bad modeling of levels and characters, no karma engine, no atmosphere and blobs dont need AI since they dont move much anyway.i was looking forward to that game but im really disappointed now.

Kreed Demo

Wow...Asteroids is more fun than this piece of crap...at first when I looked at the screen shot from far away, I thought I'd give it a try...but then again, I sould've actually looked at it close up...damn I think I've played some freeware games better than this shit.

Kreed Demo

WoW! This game SUCKS! The graphics and everything! It tries to have Doom 3 and Ridd**k X-Box like graphics, but falls wayy short! I don't believe they would charge five dollars for a game like this!

Kreed Demo

That's furking shiite... No way of getting enough mouse sensitivity to make it playable, and the weapons are atrocious... So much promise for so long... What a let down.

Kreed Demo

it ran like shit on my pc lol, i had a amd 2500+, 1gb ddr (400) ram & 9800pro 256. Ran all in slow mo, slacker i'm the same, i couldn't get enough mouse movement even on 100! jesus christ. I now have an amd 3200+ 1.50gb ram & my new asus mobo :) happy days

Kreed Demo

Guess you guys don't think it is worth downloading then? ;) lol... geez it must be that bad, I am not gonna download it if you guys think it is that bad !

Kreed Demo

This game has bad graphics, gameplay, controlles, stroyline, and any thing else i didnt mentioned!!! Every little factor of this game is f**kin gay. U kno what?? This game is THE BIGEST DOOM 3 RIP OF IVE EVER SEEN!!! ID RATHER PLAY THE E.T. GAME ON ATARI THAN THIS!!!!!!!!!

Kreed Demo

Can som1 explain how the graphics r so bad?? The screenshot doesn't look too bad with the shadow of the fan which i presume is moving in the game. And with all those "120 bones" and animated lips and stuff, sounds like it'll atleast look good, wats so wrong with the graphics??

Pages

Add new comment